مقالات

انتخاب دستگاه کپی مناسب

دستگاه-کپی-انالوگ

امروزه تقریبا در هر مکانی(شرکتها,  ادارات,مدارس و …) از دستگاه کپی برای  اسکن مدارک و اسناد ,کپی و پرینت استفاده می شود.اما در ذهن همه این سوال وجود دارد که چه دستگاهی برای کسب و کارشان مناسب است.

دستگاه کپی یکی از بهترین اختراعات در زمینه تکنولوژی مدرن است .

با یک دستگاه کپی کوچک میتوانیم از هر نوع متن و سندی در کسری از ثانیه کپی بگیریم . برندها وانواع مختلفی از دستگاه های کپی در بازار ایران وجود دارد. بهترین نوع دستگاه کپی ، دستگاه کپی تجاری میباشد. دستگاه های کپی قادر به چاپ هزاران کاغذ، در کمترین زمان را دارند. با وجود دستگاه های کپی پیشرفته و چند منظوره، عملیات وسیکل های طولانی اداری به حداقل زمان ممکن کاهش یافتند، که خود این عمل منجر به کاهش و صرفه جویی در وقت و هزینه های ثابت شده اند.

هنگامی که شما در حال جستجو دستگاه کپی برای کسب وکار خود هستید، مطمئن شوید که بهترین محصول را با ویژگی های مناسب دریافت می کنید .

به طور کلی و عمده دو نوع دستگاه کپی در بازار وجود دارد: دستگاه های کپی آنالوگ و دستگاه های کپی دیجیتال که برای مقاصد تجاری، دستگاه های کپی دیجیتال میتوانند انتخاب مناسبی باشند. این نوع دستگاه ها قادرند در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات با حجم بسیار زیادی را به انجام برسانند. دستگاه های کپی عمدتا به صورت سه کاره و چهار کاره تعریف میشوند که اکثر دستگاه های کپی دیجیتال با اسکن ، کپی ، چاپ و فکس همراه هستند. بدین معنا که همه موارد در یک دستگاه موجود میباشد.

هزینه دستگاه های دیجیتال نسبت به آنالوگها بیشتر است ، اما عملکرد آنها نسبت به دستگاه های قدیمی آنالوگ بسیار بهتر میباشد. برای داشتن بهترین و مناسبترین دستگاه کپی تجاری میبایست به چند نکته زیر توجه داشته باشید.

سرعت کپی

همانطور که قصد دارید از دستگاه کپی برای اهداف تجاری استفاده کنید ، بنابراین بررسی سرعت چاپ دستگاه کپی ضروری است . اگر شما کپی آنالوگ تهیه کنید ،با سرعت کپی کم و اتلاف وقت روبرو میشوید . از طرفی دیگر ، کپی های دیجیتال دارای سرعت بالاتری هستند. کپی های بیسیک دارای 30-50 ppm و برخی از محصولات با کیفیت دارای ظرفیت 100ppm میباشد ، اگر به سرعت کپی بالا نیاز دارید ، این مدلها مناسبند .

حجم

یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب یک دستگاه کپی اندازه چاپ است . حجم چاپ با کاست اندازه گیری میشود .دستگاه های کپی دارای 100 برگ در سینی یا شیتخور دستی و 250 برگ در کاستها هستند .کپی های سرعت بالا دارای  ظرفیت بیشتری هستند(550 برگ) .

رزولوشن

رزولوشن عبارت است از  تعداد نقاطي كه توسط چاپگر در هر اينچ مربع از صفحه ايجاد مي‌شود. معمولا دقت چاپ پرینترها را  با دو عدد نشان می دهند كه اولی مربوط به دقت چاپ در حالت افقي و عدد دوم مربوط به دقت چاپ در حالت عمودي است. در پرینترها رزولوشن‌های متفاوتی وجود دارد و این به دلیل تعداد ثابت هد و چگالی پرینت است که رزولوشن افقی را برآورد می‌کند. و نیز رزولوشن عمودی به وسیله مکانیزم کشیدن کاغذ برآورد می‌شود. در چاپ اسناد گرافیکی، رزولوشن چاپ، به تعداد نقاط در هر اینچ (dpi) که چاپ می‌گردد، بستگی دارد که امر بسیار مهمی است. اکثر پرینترهایی که امروزه تولید می شوند از رزولوشن  600* 600 پشتيباني مي‌كنند كه سبب ایجاد تصاویر با دقت مناسب در هنگام چاپ خواهد شد که این رزولوشن پایینترین مقداری است که در پرینترهای مدرن امروزی وجود دارد. اگر می‌خواهید که یک متن یا عکس با کیفیت بالا را چاپ کنید، باید پرینتری با رزولوشن 1200 dpi  را خریداری کنید.

در پرینترهای ليزري تك رنگ دقت تصویر (Resolution) در حدود 600 * 600 نقطه در اينچ است كه جهت چاپ تصاوير و متن های سياه و سفيد مناسب است. رزولوشن پرینترهای  ليزري از 1200 * 1200 تا 1200 * 2400 متغییر می باشد كه اين دقت برای چاپ تصاوير گرافيكي و عكس‌ها با بهترين كيفيت بسیار مناسب می باشد.

دقت پرینترهای جوهر افشان به طور معمول در حدود 1200 * 2400 می باشد( البته در  نمونه های جديد دقت این چاپگرها به 1200 * 4800 نقطه در اينچ رسيده است).

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  49  =  56