مقالات

انواع تونر شارژ اچ پی (آیلکس ilex)

پودر تونر اچ پی چیست ؟

تونر نام پودری است که در چاپگر لیزری استفاده می‌شود و متن و عکس‌ها را روی کاغذ منتقل می‌کند. تونر های اچ پی و تونر اکثر دستگاه های کپی توشیبا از هم دیگر متفاوت هستند . به طوری که پودر های اچ پی و دیگر پودر های تونر پرینتر های چند کاره به صورت تک پودر هستند در حالی که در دستگاه های فتوکپی به صورت پودر سنگین یا دولوپر و پودر سبک یا همان تونر میباشد. در گذشته پودر تونر از مخلوط کربن، اکسید آهن و شکر تولید می‌شد، ولی اکنون برای بهبود کیفیت چاپ از مخلوط کربن و پلیمر استفاده می‌شود. ذرات تونر در چاپگر توسط حرارت ذوب می‌شوند و به کاغذ می‌چسبند.

 

تونر شارژ اچ پی 1 کیلوگرم آیلکس

        تونر شارژ اچ پی 1 کیلوگرم آیلکس

 

شارژ تونر کارتریج  اچ پی (HP)

شارژ یا پر کردن تونر کارتریج خالی شده باعث می شود که کارتریج دوباره قابل استفاده شود. این کار در واقع باعث می شود هزینه خرید دوباره کارتریج کاهش پیدا کند. البته قطعات داخل تونر کارتریج نیز نقش به سزایی در عملکرد آن ها دارند؛ مخصوصا مگنت کارتریج اچ پی. هر تونر کارتریج میزان عمر تعریف شده ای را دارا میباشد که در کارتریج های اچ پی بعد از حدود ماکزیمم 5 بار شارژ، دیگر کارتریج مستهلک می شود.

 

 

رول مگنت بلید دکتر بلید درام بوش رول پرس

     رول مگنت بلید دکتر بلید درام بوش رول پرس

 

همچنین این میزان عمر و عملکرد کارتریج به اصل و طرح بودن کارتریج بسیار بستگی دارد. که معمولا سازندگان اصلی، کارتریج های ماشین های اداری مانند اچ پی آن را تولید می کنند. ولی پودر شارژ آنها وقتی تمام شود، کاربر را مجبور به خرید کارتریج جدید می کنند، که تکنیسین های تعمیرات پرینتر یا شارژ کارها می توانند آنها را با پودر شارژ ، دوباره شارژ کنند که هزینه کمتری را در پی دارد.

انواع تونر شارژ اچ پی در تهران

در بازار تهران تونر شارژهای اچ پی معمولا در سه مدل عرضه میشوند. وزن بسته بندی ها عمدتا به صورت قوطی های پلاستیکی 1 کیلو گرم ویا به صورت فله ای 10 کیلویی میباشد. اولین مدل از تونر شارژ های hp  که عرضه شد مدل تونر شارژ اچ پی 1200 بود. که برای کارتریج های سری اول و بیشتر پرینتر های تک کاره اچ پی مورد استفاده قرار می گرفت.

 

تونر شارژ hp 1200

                      تونر شارژ hp 1200

 

دومین مدل از سرهای تونر های پودری اچ پی مربوط می شود به تونر شارژ اچ پی مدل 1005 یا یونیورسال آیلکس، که از این نوع پودر اچ پی میتوان هم در کارتریج های قدیمی و هم  در کارتریج های مدل جدید اچ پی برای شارژ کردن کارتریج استفاده نمود.

 

 

تونر شارژ hp 1005

                    تونر شارژ hp 1005

 

سومین مدل از سری تونر شارژهای اچ پی، مدل یونیورسال آیلکس می باشد که مخصوص تونر کارتریج های جدید اچ پی (hp) است. تونر کارتریج های 17A – 37A – 79A – 44A و همانند آن ها با استفاده از تونر شارژ hp universal ilex شارژ میشوند.

 

تونر شارژ اچ پی یونیورسال

              تونر شارژ اچ پی یونیورسال

 

چرا تونر شارژ آیلکس؟

به دلیل این که تونر کارتریج اورجینال اچ پی بسیار گران است و با توجه به قیمت خرید و چاپی که دارد در کشور ما صرفه اقتصادی ندارد. کارتریج های اچ پی معمولا به دو دسته طبقه بندی می شوند: بزرگ و کوچک؛ بزرگ یعنی مخزن تونر آن بزرگ است و تعداد چاپ اورجینال آن روی@ 5% ، 2200 تا 3000 برگ A4 است ، کارتریج های کوچک مخزن کوچک تری دارند و تعداد چاپ آن با @ 5% حدود 1100 برگ است ، به همین دلیل صرفه اقتصادی ندارد که شما کارتریج اورجینال بگیرید مگر آن که چیپ آن کارتریج پیدا نشود و شما مجبور باشید از کارتریج اورجینال استفاده کنید. در خرید دستگاه پرینتر ها هم باید این دقت را هم داشته باشید که کدام مدل را انتخاب می کنید و صرفا جدید بودن مدل و ارزان بودن قیمت دلیل بر آن نمی شود که پرینتر خوبی باشد دلیل ارزان بودن آن هم این است که چیپست کارتریج آن دستگاه در بازار یافت نمیشود.

چگونه تونر کارتریج شارژ کنیم؟

بسته به نوع کیفیت کارتریج و قطعاتش که شامل: مگنت ، پرس ، درام ، بلید و… بسته به نوع کیفیت این قطعات ، مخصوصا مگنت؛ کیفیت چاپ بر اساس این قطعات تعیین می شود. بعضی از تونر کارتریج های اورجینال را تقریبا تا پنج بار می شود شارژ کرد. تونر شارژ های آیلکس ilex  اچ پی به سه درجه (گرید Grade) تقسیم می شوند؛ یکی برای دستگاه های قدیمی مانند 1200-1320 است ، یکی برای کارتریج های جدید تر است که 1005-1006 است ، از 1200 می توانید در 1005 استفاده کنید ولی کیفیت آنچنانی نمی دهد ، معمولا برای کار های چاپی نوشته یا text استفاده می شود. اگر شما با عکس زیاد سر و کار دارید می توانید از 1005 استفاده کنید که بهترین کیفیت چاپ را داشته باشید.

سومین تونر شارژ اچ پی آیلکس‌ که در مجموعه تهران الکترونیک موجود است برای تونر کارتریج های جدیدی مثل: 44A , 37A , 17A است که حساسیت تونر ، نسبت به مگنت و قطعات دیگر کارتریج آن بالا رفته. این تونر شارژ را شما می توانید در همه‌ی مدل های اچ پی استفاده کنید. با پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان ، کمپانی HP برای سود بیش تر ، بر روی مدار چیپست های تونر کارتریج ها بیشتر کار می کند تا مدار ها را پیچیده تر سازد، که شما مجبور شوید تونر کارتریج اورجینال تهیه کنید

. چیپست های دستگاه های جدید در حال حاضر در ایران در دسترس نیست به همین جهت شما مجبورید از تونر کارتریج های جدید استفاده کنید چون حساسیت و دمای پخت شان تغییرات خیلی زیادی کرده و به همین دلیل قیمتش نسبت به تونر شارژ بالاتر است ولی تونر شارژ های آیلکس را می توانید با توجه به سیستم کاری و نیاز تان ، مثل تونر شارژ اچ پی آیلکس 44A یا 1200-1320 استفاده کنید.

چرا خرید تونر شارژ آیلکس از تهران الکترونیک؟

تهران الکترونیک با پخش عمده و حساسیتی که نسبت به کیفیت و استاندارد های کالا داردی تمامی تونرها را ، توسط تکنیسن های مجرب، تست و تایید می شوند که به شما این اطمینان را می دهد که نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید ، محصولی مقرون به صرفه با کیفیتی عالی دریافت خواهید کرد. مجموعه ما تمامی محصولات از جمله تونر ها را با گارانتی  تحت تایید اتحادیه صنف ماشین های اداری برای برندهای مطرح بازار با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب در اختیار کاربران و تکنیسن های ماشین های اداری قرار می دهد. محصولات برند آیلکس Ilex به انحصار و مختص مجموعه تهران الکترونیک می باشد که از تونر طرح های داخل بازار کیفیت بالاتری دارد.

 

تفاوت چاپ با انواع تونر

 

نکات مهم استفاده از تونر شارژ های آیلکس

  • قبل از استفاده و باز کردن درب آن ، بخوبی قوطی را تکان دهید.
  • درب قوطی را به آرامی باز کنید.
  • تونر با چشم تماس نداشته باشد و آنرا مستقیم تنفس نکنید.
  • در جای خشک و خنک نگهداری شود.
  • دمای مناسب برای نگهداری مابین 2 تا 35 درجه سانتی گراد است.

حتماً قبل از شارژ یا پر کردن کارتریج ، فضای نگهدارنده تونر در کارتریج را کاملا خالی کرده و باد بگیرید.

اشکالات رایج پس از شارژ تونر کارتریج پرینتر اچ پی

مشکلاتی که ممکن است پس از شارژ تونر کارتریج به وجود آید عبارتند از :

  • کارتریج کاغذ را کثیف می کند.
  • کاغذ پس از فرمان چاپ به صورت کاملا سفید خارج می شود.
  • پرینتر در هنگام چاپ خطا و هشدار کارتریج می دهد.
  • از قسمتی از صفحه چاپ گرفته نشود.
  • قرار دادن کارتریج در دستگاه سبب خاموشی دستگاه می شود.
  • صفحه دارای پس زمینه است.
  • صفحه دارای خطوط ناخواسته باشد.
  • رنگها با یکدیگر تداخل داشته باشند.
  • چاپ صورت گرفته کم رنگ است.
  • کارتریج دارای صدای ناهنجار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  2  =  2