استارتاپ

تحلیل و بررسی 7 گونه از روندهای سال 2019 که تعریف صنعت چاپ را تغییر خواهد داد .

با توجه به بررسی داده های اخیر در سال 2018 ، صنعت چاپ همچنان به سوی روبه رو شدن با واقعیت های واضح اختلالات و تغییرات دنیای دیجیتال پیش میرود . هنگامی که اچ پی ( HP ) سعی دارد تا رهبری خود را با افزایش نفوذ در بازارهای موازی مستحکم تر کند ، کمپانی های سنتی صنعت چاپ و کپی نظیر ریکو ( Ricoh ) ، کونیکا ( Konica Minolta ) و زیراکس ( Xerox ) رویکردی متفاوتی را در پیش میگیرد تا در بازار بتوانند به صورت مرتبط باقی بمانند . کونیکا ، مینولتا برای گسترش سرویس و خدمات شبکه ای ( IT ) خود در کسب و کارهای کوچک تا متوسط بر روی پلتفرم پروهاب ( pro – hub ) خود سرمایه گذاری میکند . ریکو ( Ricoh ) تمرکز خود را بر روی رنج وسیع چاپ و خدمات شبکه ای افزایش میدهد و زیراکس نیز همچنان کسب و کار خود را مرتبط با چاپگرهای چند منظوره ادامه میدهد . بنابراین هر نتیجه ای که حاصل شود ، به طور کل صنعت باید در مسیر روندها ادامه یابد که موفق بودن یا نبودن را در این زمینه این روندها هستند که تعریف میکنند . حال به بررسی تعدادی از این روندها می پردازیم.

  • اینترنت اشیاء ( IoT ) باعث کاهش هزینه های امنیتی چاپ میشود .

آسیب پذیری نوع امنیت اینترنت اشیاء باعث میشود تا مسیر حمله ی معقول تری را برای حمله های سایبری ایجاد کند و اینکه استفاده از دستگاه های اینترنت اشیاء هیچ نشانه ای از کاهش این نوع حمله ها را نشان نمیدهد . محافظت و حفظ امنیت فضای امروزی صنعت چاپ به خاطر پیچیدگی آن کار مشکلی میباشد . بویژه با وجود دستگاه های جدید و قدیمی از رده خارج شده .

سازمان رگولاتوری حفاظت اطلاعات ( GDPR ) تغییراتی را به منظور حفظ امنیت چاپ و پرینت ایجاد نموده است ولی همچنان عدم آگاهی در مورد امنیت اینترنت اشیاء و ریسک استفاده ی آن در پرینترها و چاپگرهای چند منظوره ی هوشمند وجود دارد .

هکرها فقط به جستجوی یافتن اطلاعات محرمانه ذخیره شده در چاپگرها و پرینترها نیستند بلکه همچنین به دنبال نقاط دسترسی شبکه و استفاده ی آن به همان طریقی که دیگر دستگاه های اینترنت اشیاء مورد سو استفاده قرار میگیرند هستند . هر جه قدر تامیین کننده های مدیریت سرویس پرینتری، دستگاههای چاپ خود را از طریق سرویس کلود ( Cloud ) بازبینی ، بهبود و مدیریت کنند ، حکم امنیتی آن ها مهم تر میشود . مدیریت از طریق اتوماسیون بیس های کلود و تغیییر کد ( patch  ) که به طور معمول بیشتر فروشندگان به منظور فروش این خدمات برای بهتر دانستن عملکرد آن تلاش میکنند ، میتوان مدعی شد که در آینده آسیب پذیری های موجود در این روند هر چه زودتر بهبود یابند .

  • همگرائی مکرر سرویس پرینت و دیجیتال

همگرائی سرویس های پرینت و دیجیتال تقاضا را برای گردش کار در یکپارچه کردن اسناد و مدارک را در سال 2019 افزایش داده است .

بنابه تحقیقات صورت گرفته با وجود جایگزینی سریع تکنولوژی های موبایل و دیجیتال ، خیلی از کسب و کارها همچنان به سرویس های پرینتری وابسته باقی خواهند ماند . با توجه به تحقیقات صورت گرفته ، 64%از کسب و کارها بر این باورند که پرینت گرفتن در گردش کار روزمره ی آن ها حتی تا سال 2025 مهم باقی خواهد ماند که تا حدودی به دلیل نیاز به امضاهای فیزیکی و ارتباط تامین کننده ها به وسیله ی برگه های رسید ، در کنار اولویت های مشتری ها و کارمندان میباشد . تمام این ها فرصت های خوبی را برای تامین کننده های خدمات پرینتری و چاپ ایجاد میکند که رویکرد واضح و یکپارچه ای از گردش کار حول سرویس های چاپ و دیجیتال به عمل آورند .

اگر زیراکس بتواند با استفاده از پلتفرم کانکت کی ( connect key ) که در اصل خودش یکی از پیشگامان در این امر بوده است ، اپلیکیشن های مربوط به گردش کارهایی که منجر به استفاده کاغذی می شوند را به داده های دیجیتالی تبدیل کند میتواند به کسب و کارها در زمینه ی سرمایه گذاری های هوشمندانه تر در مورد مدیریت سرویس های چاپ و پرینت کمک شایانی بکند . همان طور که کسب و کارها در جست وجوی راهنمایی های لازم برای نوآوری های دیجیتالی هستند ، تامین کنندگان خدمات و مدیریت سرویس های چاپ و پرینتری که دارای تجربه در زمینه ی گردش کار به صورت دیجیتال هستند با بهبود بهره وری و اثر بهتر میتواند جایگاه خوبی را برای خود در این زمینه مهیا سازند .

  • توسعه سرویس های کلود ( Cloud ) در مدیریت خدمات چاپ و پرینت

سرویس های مدیریت چاپی و پرینتری کلود با کاهش مشکلات مربوط به مدیریت عملیات چاپ روز به روز برجسته تر و مهم تر میشوند . مدیریت و انجام عملیات پرینت برروی نرم افزارهایی که تحت سیستم و یا سرویس کلود نباشد ، هزینه بر هستند ( on-primese softwore ) . به عنوان مثال : به جای اینکه کلیه عملیات چاپ بر روی سرورهای غیر تحت کلود و یا غیر وب صورت بگیرد ، سرویس های کلود این قابلیت را ایجاد میکنند ، تا کلیه عملیات مدیریتی پرینت برروی سرورهای مجازی صورت بگیرد . تعدادی از کمپانی ها مانند لکس مارک ( Lexmark ) ، ریکو ( Ricoh ) و زیراکس ( Xerox ) اخیرا سرویس های پرینتری تحت سرورهای کلود ( cloud ) خود را مطرح و قدم هایی را در این مسیر برداشته اند . سرویس کلود Lexmark   لکس مارک آپشن هیبریدی خود را جهت تضمین عملیات پرینتری و نگهداری آن ها از لحاظ امنیتی در سیستم فایروال خود و همچنین مهیا ساختن کارایی سرویس های کلود در حین افزایش امنیت کاربران را پیشنهاد میکند .

اشخاص یا سازمان های تهیه کننده و عرضه ی نرم افزارهای ( ISV ) در حال بهبود سرویس های تحت کلود خود میباشند . از این گونه نرم افزارها میتوان به نرم افزار Safe Q شرکت (Y soft ) اشاره نمود که از آن میتوان هم در محیط های هیبریدی و هم شخصی استفاده به عمل آورد .

سرویس های کلود برای بهبود و ارتباط بهتر با مشتری و سود آوری برای آن ها با یک رویکرد کم هزینه با توجه به مدیریت سرویس های پرینت و ورود به بازار کسب و کارهای کوچک تا متوسط ( SMB Market ) کانال های سهیم سرویس های پرینت و چاپ سیستم های پیشنهادی سنتی خود را بیشتر به سمت سرویس های کلود خواهند برد .

  • فرصت های موجود در زمینه ی بیگ دیتا ( Big Data ) دست نخورده باقی خواهند ماند .

تجزیه و تحلیل های صورت گرفته از طریق بیگ دیتا ( Big Data  ) به صورت کوتاه مدت ارائه داده نمی شوند. اگر چه فرصت های بیگ دیتا ( Big Data ) نقطعه عطف بزرگی برای صنعت چاپ محسوب میشوند ، ولی خیلی از تولید کنندگان هنوز بر روی این موضوع سرمایه گذاری نکرده اند . در این حین تعدادی از فروشندگان پیشگام سرویس مدیریت چاپ با تحقیق در مورد اینکه چه چیزی پرینت یا اسکن گرفته میشود و توسط چه کسی و در چه مکانی ، از این تجزیه و تحلیل ها استفاده میکنند تا عملیات پرینتری و چاپ را با یک تعریف جدیدی از آن معنی کنند.

تولید کنندگان با استفاده از تمام این اطلاعات میتوانند بینش و آگاهی لازم از بازار و مشتری را دریافت کرده و از آن برای ارائه ی خدمات نوین استفاده کنند . با این وجود ، ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های مدیریتی چاپ به منظور تحلیل بیگ دیتا ( Big Data ) طراحی نشده اند و خیلی از تامین کنندگان خدمات مدیریت چاپ، از دارا بودن مهارت و تجربه لازم به منظور تجزیه و تحلیل این داده ها معذورند .

با بهینه سازی بیگ دیتا ( Big Data ) و تجزیه و تحلیل های قابل پیش بینی ، تقاضا برای مهارت و توانایی های جدید فراهم میشود . این امر لازم است که با استفاده از داده های به دست آمده از استراتژی کسب مهارت و استعدادهای لازم چه به صورت ارگانیک و چه از طریق همکارهای جدید مشارکتی هدایت شود . ریکو ( Ricoh ) یکی از فروشندگانی میباشد که در این زمینه گام های خوبی برداشته است و برای طراحی محل های کاری هوشمند، خدمات تحلیلی کاملی را پیشنهاد میکند که در این امر باعث همکاری بیشترو ترکیب خدمات ارتباطی نظیر :اتاق های کنفرانس مجازی ، وایت بردهای هوشمند و ویدیو کنفرانس ها میشود .

  • نکته کلیدی : ارائه ی خدمات فناوری اطلاعات ( IT )

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در مورد صنعت چاپ و پرینت حاکی از آن است که تا سال 2025 توجه کسب و کارها بیشتر به سمت ارائه دهندگان خدمات ( IT ) فناوری اطلاعات به جای تامین کنندگان سنتی چاپ و پرینت خواهد رفت . کسانی که در صنعت پرینت و چاپ هستند میبایست خود را در زمینه ی ( IT ) فناوری اطلاعات ، چه به صورت مستقیم و یا به صورت شراکت با ارائه یک پورتفولیو وسیع تر از محصولات ، مهارت خود را در این زمینه افزایش دهند .

به عنوان مثال : ارائه و ایجاد امنیت چاپی و پرینت به عنوان قسمتی از خدمات پیشنهادی در زمینه ی مدیریت کلی بر روی امنیت کاربران میتواند سودمند باشد . برای تولیدکننده ها و سازمان های بزرگ ، توسعه و تامین ارائه دهندگان خدمات (IT) میتواند تاثیر خوبی بر روی مهارت های لازم فروش و خدمات پس از فروش داشته باشد . تعدادی از تولید کنندگان مانند کیوسرا ( Kyocera ) ، کونیکا مینولتا ( Konica Minolta ) ، ریکو ( Rico ) و شارپ ( Sharp ) برای گسترش خدمات ( IT ) فناوری اطلاعات خود حرکت هایی را در این زمینه انجام داده اند که در سال 2019 بیشتر شاهد آن خواهیم بود .

  • بازیگران اصلی ، خدمات مدیریت شده از اینترنت اشیاء را پیشنهاد خواهند داد.

تامین کنندگان خدمات پرینتری و چاپ تمایل زیادی در مدیریت و بکارگیری افزارهای اینترنت اشیاء در پرینترهای تحت شبکه و چاپگرهای چند منظوره دارند . پلتفرم های موثر خدمات پرینتری بیشتر عملکرد ، اعتبار ، امنیت و استمرار زیر ساخت چاپ را در میان نظارت بر دستگاه ها ، تجزیه و تحلیل ها ، تشخیص و رفع عیب از راه دور و بهبودی های قابل پیش بینی را اجرا کرده اند . شناخته شدن پلتفرم های اینترنت اشیاء و مهیا ساختن مدیریت دارایی ، شناسایی خطاها ، تجزیه و تحلیل های دقیق و توانایی کنترل از راه دور ، فرصت گسترده تری را برای تامین کنندگان خدمات چاپ و پرینت به وجود می آورد تا بتوانند خود را بهتر با فضای اینترنت اشیاء آشنا سازند . این فرصت تنها به افزارهای پایه ای و سنتی ( IT ) محدود نمیشود بلکه میتوان فضای هوشمند کاری را با دارایی های هوشمند ساختمان ها مانند: ترموستات ها ، نورپردازی ها و دوربین های مدار بسته ادغام کرد .

با توجه به اینکه استفاده از اینترنت اشیاء سرعت را به عمل می آورد ، تامین کنندگان خدمات چاپ و پرینت باید فرصت ها را ارزیابی کنند تا تکنولوژی خود را با پلتفرم اینترنت اشیاء یکپارچه کنند . ولی هر چند که خدمات اینترنت اشیاء فرصت های وسیعی را ایجاد میکند ، تامین کننده ها نیز باید این مسئله را در نظر داشته باشند که از لحاظ امنیتی با چالش روبه رو هستند . هنگامیکه خیلی از ارائه دهندگان خدمات پرینتری امنیت بالایی را برای محافظت از دستگاه های پرینتر در برابر هک شدن و افشا اطلاعات محرمانه پیشنهاد میکنند ، مدیریت افزارهای جدید اینترنت اشیاء به توانایی های جدید برای شناسایی و کنترل ضعف دستگاه ها دراین زمینه احتیاج دارند . بنابراین همکاری و شراکت با این نوع تامین کننده ها برای به دست آوردن مهارت در امنیت و مدیریت اینترنت اشیاء بهترین روش برای گسترش و به روز کردن توانایی های خود میباشد .

  • هوش مصنوعی ( AI ) وارد فضای کار میشود .

ارائه خدمات هایی نظیر تکنولوژی های فضای کاری هوشمند اهرمی خواهند بود برای هوش مصنوعی .

در سال 2018 برروی برخی پرینترها و چاپگرهای چند منظوره توانایی های ساده و اولیه نظیر تشخیص صدا را مشاهده کردیم . اچ پی ( HP ) و زیراکس ( Xerox ) هردو قابلیت ها و توانایی های خود را افزایش داده اند . این قضیه بیشتر به همکاری با کمپانی هایی مانند گوگل و آمازون بستگی دارد ، به عنوان مثال : استفاده از اسپیکرهای هوشمند مانند ( Alexa ) آلکسا برای کسب و کارها و همچنین تولید کنندگان چاپگرها و پرینترهای سنتی برای اینکه بتوانند در محیط های کاری آینده بیشتر تطابق یابند ، بهتر است که توانایی های خود را در این مقطع توسعه دهند .

در سال آینده با نیاز به داشتن ارتباط بین تولیدکنندگان و همکاران ، صنایع چاپ و پرینت به نوآوری خود ادامه میدهند . این روند نه تنها با پیشنهادهای پرینتری و جریان کاری دیجیتال صورت خواهد گرفت بلکه باید خدماتی را ارائه داد که به فضای هوشمند کاری مرتبط تر باشند . تغییرات و تحولات در صنعت دیجیتال نقطه ی عطفی برای خیلی از کسب و کارها میشود ، و این خود یک فرصتی را برای بازیگران صنعتی به وجود می آورد تا محصولات خود را طوری ارائه دهند که به بهره وری کسب و کارها کمک بیشتری بکند . روند پرینت گرفتن در محیط های کاری ممکن است به تدریج کمتر و کمتر شود ، ولی از بین نمیرود و همچنین تامین کنندگان چاپگرها و پرینترها نیز باید در توسعه ی ارائه سرویس های فناوری اطلاعات ( IT ) و نرم افزارهای موثر در این روند بکوشند تا بتوانند هر چه بیشتر صنعت چاپ و دیجیتال را به هم مرتبط سازند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  31  =  38