مقالات

راهنمای خرید دستگاه کپی استوک سیاه سفید توشیبا

راهنمای خرید دستگاه کپی استوک سیاه سفید توشیبا

راهنمای خرید دستگاه کپی استوک سیاه سفید توشیبا

در مورد خرید دستگاه کپی استوک سیاه و سفید توشیبا باید به یک سری از نکات توجه داشت:

گران بودن و بالا رفتن هزینه های ثابت در دفاتر و ادارات باعث شده است که دقت بیشتری در خرید کالای اداری داشته باشیم و بتوانیم در هزینه ها صرفه جویی کنیم و کمتر مصرف کنیم. با وجود گران بودن هزینه ها ، خیلی از کسب و کار ها و ادارات قادر به خرید دستگاه کپی آکبند نیستند پس بنابراین بیش تر آن ها به سمت دستگاه های استوک رو آورده اند اما خب خرید دستگاه کپی خیلی ارزان قیمت لزوماً نمی تواند برگ برنده مناسبی برای شما باشد چون نکاتی هستند که باید در حین خرید دستگاه کپی استوک سیاه و سفید رعایت کنیم.

مشاوره جهت انتخاب بهترین و باصرفه ترین دستگاه کپی سیاه و سفید توشیبا

مشاوره جهت انتخاب بهترین و باصرفه ترین دستگاه کپی سیاه و سفید توشیبا

 

یک دستگاه کپی استوک خوب باید از لحاظ فنی سالم باشد و همین سبب موجب می شود که بسیاری از هزینه ها را پوشش بدهد و باعث صرفه جویی در هزینه های ثابت بشود و این می تواند کمکی باشد که کاربران به جای هزینه‌ای که صرف خرید دستگاه کپی آکبند می‌کنند ما بقی پول خود را و بودجه مالی خود را مثلاً به اتوماسیون کردن دفاتر خود ارجاع دهند.

در زمینه دستگاه کپی استوک توشیبا شرکت تهران الکترونیک با استفاده از کادر فنی و مجرب خود توانسته نیاز بازار کپی، پرینت و چاپ را در دستگاه های استوک برطرف سازد. در این مقاله هم سعی داریم شیوه جنرال سرویس و نوع انتخاب دستگاه کپی استوک توشیبا را به صورت مختصر توضیح دهیم. کاربران باید دقت داشته باشند که نکات زیر را در انتخاب دستگاه استوک بکار ببرند.

 

باز نمودن دستگاه کپی و جنرال سرویس

باز نمودن دستگاه کپی و جنرال سرویس

 

در جنرال سرویس ، دستگاه کپی استوک توشیبا به  طور کامل شاسی می‌شود و تمام قطعات آن از همدیگر جدا می‌شوند و بعد از اینکه دستگاه دوباره سر هم و بسته شد باید یک سری تنظیمات، کالیبره و تعریف کاست ها بر روی دستگاه انجام شود و سپس با گرفتن تعدادی چاپ جهت تست تمامی کاست ها و تست RADF و اسکن یا چک کردن درگاه شبکه انجام گردد تا از سالم بودن دستگاه اطمینان حاصل شود و همچنین در مجموعه تهران الکترونیک حین جنرال سرویس اگر تکنسین ها به قطعه‌ی خرابی یا فرسوده‌ای برخوردند، قطعه ها به صورت کاملاً فابریک و اورجینال تعویض می‌شوند.

 

چرا دستگاه کپی استوک توشیبا ؟

دستگاه های کپی استوک توشیبا

دستگاه های کپی استوک توشیبا

 

با توجه به رقابت بازار دستگاه کپی در ایران و وجود برند های مختلف در زمینه چاپ و پرینت کاربران ابتدا باید با توجه به کسب و کار و نیاز خود ، دقت کنند که بر اساس نوع انتخابی دستگاه کپی خود در چه زمینه‌ای می‌خواهند فعالیت کنند. پس در انتخاب دستگاه کپی استوک یک سری نکاتی هستند که باید به صورت جز به جز بررسی شود که آن نکات از قرار این است که:

اول اینکه نوع چاپ و کیفیت؛ شما باید اول در انتخاب رزولوشن مناسب با توجه به درخواست کیفیتی که از کپی یا پرینت دارید باید برای شما معلوم باشد. همچنین در گرفتن اسکن باید ببینید که تنظیمات اسکن چگونه قابل تنظیم است ، مثلاً باید بدانید dpi یا رزولوشن دستگاه حداکثر در چه رقم هایی می باشد،  600dpi)و (1200dpi

 

مشخصات چاپ

 

نکته دومی که باید به آن توجه کنید در نظر گرفتن هزینه های مواد مصرفی است ، دستگاه کپی توشیبا به دلیل داشتن مخزن پودر تونر بزرگ نسبت به برند های دیگر قادر به ارائه چاپ بیشتری می باشد. یکی از مزیت های دستگاه کپی توشیبا تنظیمات دل خواه و بی شمار جهت پایین آوردن مصرف تونر است. که به عنوان یکی از مزیت های رقابتی دستگاه های کپی توشیبا می توانیم به آن اشاره کنیم. در مورد خرید تونر های مصرفی دستگاه کپی توشیبا و کم هزینه بودن آن ها و گرفتن بهترین پاسخ و چاپ کیفیت بالا از دستگاه می توانیم از تونر های طرح درجه یک برند آیلکس (ilex) که در مجموعه تهران الکترونیک وجود دارد استفاده کنیم.

 

با مراجعه به صفه محصولات وب سایت تونرهای آیلکس را مشاهده کنید

با مراجعه به صفحه محصولات وب سایت تونرهای آیلکس را مشاهده کنید

 

سومین نکته چند منظوره بودن دستگاه است؛ تمامی دستگاه های کپی استوک توشیبا معمولاً چهار کاره هستند که همراه با کپی، پرینت، اسکن و فکس اند و تا سایز کاغذ A3 قابلیت چاپ و پرینت و اسکن را دارند.

 

چهارمین نکته مجهز بودن دستگاه کپی به درگاه شبکه است. پس یکی دیگر از راه حل ها جهت کاهش هزینه ها و مدیریت کامل client ها و همچنین رمز گذاری فایل ها، اسناد و مدارک می‌توانیم یک مدیریت کاملی را روی دستگاه و کاربرانی که از آن دستگاه  کپی استفاده می‌کنند داشته باشیم که استفاده از دستگاه کپی توشیبا از مناسب ترین راه حل هاست و اینکه تمام دستگاه های کپی توشیبا مجهز به تکنولوژی هارد وایپ (wipe) اند که جهت امنیت بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

wipe technology

wipe technology

 

 

با توجه به نوع کاربری و میزان هزینه مواد مصرفی یعنی بعد از اینکه این نکات را مشخص نمودیم و از لحاظ فنی دستگاه  کپی را کامل شناختیم آخرین بحث انتخاب نوع دستگاه است. در زیر به چند نوع از بهترین دستگاه های کپی که شرکت تهران الکترونیک در زمینه دستگاه کپی های استوک توشیبا انتخاب نموده را معرفی می‌کنیم:

5- دستگاهی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم دستگاه کپی توشیبا مدل 355 است که تقریباً در بین دستگاه های استوک پایین ترین ورژن را دارد. دستگاه کپی 355 دارای 35 کپی در دقیقه است و از لحاظ امنیتی دارای هارد وایپ نیست و دارای هارد معمولی است و از لحاظ هزینه مواد مصرفی هم جز یکی از ارزان ترین دستگاه هاست و میزان مصرف تونر و دولوپر و اصطحلاک آن تقریباً نسبت به دستگاه های دیگر بالاتر است چون دمای پخت تونر آن در هیتر های دستگاه های 355 مقداری بالا است، همچنین به خاطر اینکه 35 کپی در دقیقه است نسبت طول عمر درام دستگاه نسبت به سری های هم خانواده خودش مثل 455 کم تر است. این دستگاه کپی خدمات پس از فروش خوبی دارد و کیفیت و چاپ رزولوشن آن هم چون یکی از سری های اول توشیبا عالی بوده که فناوری e-bridge در آن را تعریف کرده و به نسبت به نسل های قبلی بالا تر است.

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 355

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 355

 

 

4-دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 455

دستگاه بعدی 455 است که دقیقاً هم خانواده سری های 5 توشیبا است تنها فرق آن این است که 10 کپی نسبت به مدل 355 بالاتر تر است و سرعت چاپ آن بیش تر می باشد. هزینه مواد مصرفی همانند 355 است البته چون سرعتش بالاتر است در نتیجه روی بعضی از قطعاتش اصطحلاکش کم تر است و از لحاظ امنیتی هم مانند 355 هارد وایپ ندارد. میزان مصرف تونر و دولوپرش دقیقاً همانند مدل 355 توشیبا است و یکی از اولین دستگاه های کپی بوده که به صورت خیلی زیاد استوک آن در بازار ایران فروخته شده است. در خرید این دستگاه حتماً دقت کنید که دستگاه کپی 455 دو بار استوک نباشد. منظور این که استوک ایران نباشد. پس حتماً سریال و کنتور آن را چک کنید و مطمئن شوید که استوک اروپا یا آمریکا یا ورژن های دیگر باشد.

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 455

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 455

 

3-دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 456

دستگاه کپی استوک بعدی دستگاه کپی مدل 456 توشیبا است: در این دستگاه کپی ورژن آن نسبت به سری های 5 تغییر کرده و به ورژن 6 تبدیل شده و اینکه این دستگاه از لحاظ مواد مصرفی هزینه ا‌ش مقداری بالاتر از دستگاه 455 است ولی از لحاظ کیفیت چاپ و اینکه بزرگ بودن مخزن تونر این دستگاه باعث شده که تعداد چاپ بیشتری را نسبت به سری های قبلی خود داشته باشد و همچنین اصطحلاک دستگاه های 456 توشیبا کمتر نیز می باشد. خدمات پس از فروش این دستگاه بسیار رایج تر است، استوک آن در بازار ایران به صورت فراوان وجود دارد چه 110 ولت، چه 220 ولت؛ میزان مصرف تونر و دولوپر آن هم بسیار کم است به طوری که دولوپر های توشیبا با توجه به طریقه کارکرد دستگاه کپی ، دولوپر 456 می‌تواند تا 200000 برگ کپی یا پرینت ارائه کند و از لحاظ امنیتی ، این دستگاه کپی با هارد های وایپ توشیبا تجهیز شده که در واقع سری 456 و سری های بعد از آن از هارد های امنیتی وایپ توشیبا بهره می‌برند که جهت بالا بردن امنیت می‌تواند به کار گرفته شود. سرعت کپی این دستگاه 45 کپی در دقیقه است و دارای رزولوشن اسکن 600*600dpi می‌باشد.

 

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 456

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 456

 

2- دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 507

سری بعدی دستگاه های توشیبا مدل 457 و 507 می‌باشد که بعد از سری های 6 به بازار آمد. این دستگاه تقریباً از آخرین سری های توشیبا است که 45 کپی یا 50 کپی در دقیقه است . با توجه به مدلی که انتخاب می‌کنید از لحاظ سرعت چاپ سرعت بسیار سریعی دارد، همچنین اسکنر آن تا 73 برگ در دقیقه می‌تواند اسکن کند و از لحاظ اصطحلاک یک سری تغییراتی در سیستم پردازشی دستگاه ایجاد شده است. و همچنین در این نوع دستگاه ها دمای پخت تونر پایین آمده که در نتیجه باعث شده تعداد چاپ آن بیش تر شود و کیفیت چاپ و رزولوشن در سری های 457 و 507 توشیبا بسیار بالا رفته ، به طوری که 600* 1200dpi کیفیت چاپ و پرینت آن است و به نسبت سری های قبلی آن دارای خدمات پس از فروش بیش تر و بهتری است اما از لحاظ میزان مصرف تونر و دولوپر با توجه به این که دمای هیتر این دستگاه پایین تر است ، مواد مصرفی آن کمی گران تر نیز میباشد اما در قبال هزینه بیشتر کیفیت و تعداد چاپ بیش تری به ما ارائه می‌دهد و اصطحلاک کم تری دارد.

 

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 507

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 507

 

1-دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 4508A

دستگاه کپی استوک بعدی مدل A4508 توشیبا است که نسل جدیدی از سری های 8 دستگاه های کپی استوک توشیبا است که در آن پنل کاربری دستگاه تغییر یافته و به صورت پلتفرم elevate در آمده یعنی در واقع به صورت پنل شخصی سازی شده برای کاربر با توجه به کسب وکار آن در آمده؛ از لحاظ امنیتی این دستگاه کپی مجهز به هارد وایپ است، سرعت چاپ آن بالاست همچنین دستگاه کپیA 4508  را می‌توانید به اسکن دو رو مجهز کنید و از لحاظ تونر کارتریج و مواد مصرفی و همچنین دمای پخت هیتر آن کمی پایین تر آمده که در نتیجه میزان مصرف تونر و دولوپر بسیار کاهش یافته است. دستگاه کپی استوک توشیبا A4508 یکی از جدید ترین دستگاه های استوک شده توشیبا در بازار است. پس در نتیجه خدمات پس از فروش آن نسبت به دستگاه های دیگر بسیار قوی تر است و از لحاظ هزینه میزان مصرف تونر نسبت به دستگاه های دیگر بسیار بالاتر است، حساسیت دستگاه بیش تر است چون کیفیت چاپ و رزولوشن آن بسیار بالا تر از ورژن های قبلی است. اما از لحاظ تعداد چاپ حدود 15000 برگ بیشتر از سری های قدیمی تر دستگاه های کپی توشیبا کپی و پرینت ارائه میدهد. و همچنین نیز از لحاظ عمر قطعات بسیار بادوام تر میباشد.

 

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 4508A

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 4508A

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  5  =  8