استارتاپ

معیار و راهنمای خرید دستگاه کپی

امروزه با اتوماسیون شدن هر چه بیشتر کارها و عملیات روزمره چه در منزل و چه در محل های کسب و کار شاهد بهبود در ارائه و کیفیت و نیز اثر بخشی موثر تر در امور عادی روزانه هستیم . این امر باعث شده تا با توجه به نیازهایمان دقت بیشتری را در خرید محصولات مختلف به کار بگیریم . در این مطلب نیز جهت تهیه دستگاه کپی با توجه به نوع آن ( رنگی و سیاه و سفید ) ، نام محصول و نام برندی که انتخاب میکنیم و همچنین نوع ارائه خدمات پس از فروش را مورد بحث قرار میدهیم .
در این سال های اخیر با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و نوع ارائه خدمات ، دستگاه های کپی استوک نیز وارد بازار ایران شده است ، و این نکته نیز قابل ذکر است که به دلیل وجود رقابت بین تامین کننده ها و فروشندگان دستگاه کپی ، عده ایی از افراد هستند که با ارائه خدمات نامناسب و یا جهت سود جویی بیشتر ، کالای نامرغوبی را با کیفیت کمتر به خریدار پیشنهاد میدهند ، که این مطلب هم در مورد خرید دستگاه کپی آکبند و هم دستگاه کپی استوک به صورت مجزاء بحث خواهیم کرد.

ابتدا در مرحله اول به چند نکته که در زیر به آن اشاره شده است باید در نظر داشته باشیم :

1-میزان استفاده از دستگاه کپی ؛

در اینجا منظور از میزان استفاده ، اشاره دارد به سیکل کاری ماهانه ای که دستگاه کپی قادر به ارائه است .

2-دلیل خرید ؛

آیا خرید دستگاه کپی صرفا برای انجام امور عملیات چاپ میباشد و یا اینکه آیا جهت کاهش هزینه های ثابت به دنبال خرید دستگاه مناسبی هستید ؟

3-نیازها ؛

با خرید دستگاه کپی چه نیازهایی از خواسته های شما پوشش داده میشود ؟ و یا چه نیازهایی را میخواهید که پوشش داده شود .

4-موارد مصرف ؛

برای چه نوع محیط ( خانگی ، اداری ، صنعتی ، …) کاری انتخاب میکنید.

در اینجا به شرح حالی از نکات مهمی که باید در خصوص خرید دستگاه آکبند بدانیم می پردازیم ؛

دستگاه های کپی آکبند

چک کردن و اطمینان حاصل از اصالت گارنتی ؛

قبل از خرید حتما میبایست اصالت گارانتی دستگاه کپی را چک نمود . از مجموعه ی مورد نظری که دستگاه کپی را تهیه میکنید ، دفترچه کامل گارانتی و راهنما را در خواست کنید و آن را با دقت مطالعه کنید که از شرایط ، مدت زمان و مواردی که شامل گارانتی میشود مطلع شوید.

گارانتی ارائه شده صرفا برای دستگاه های کپی آکبند میباشد و دستگاه های استوک شامل گارانتی نمیشود و یا مدت گارانتی آن ها بسیار کوتاه است . ولی با این وجود مجموعه تهران الکترونیک با ارائه خدمات پس از فروش مناسب ، دستگاه های کپی استوکی که تحت تکنسین های این مجموعه جنرال سرویس میشوند را نیز شامل گارانتی میکند.

شماره سریال درج بر روی دستگاه ؛

بعد از تحویل دستگاه کپی مطمئن شوید که شماره سریال درج شده روی دستگاه کپی با شماره سریال روی جعبه آن همخوانمی داشته باشد .

ورژن ( ریجن ) دستگاه کپی ؛

دستگاه های کپی دارای ورژن های مختلفی هستند که برای مناطق مختلف تولید میشوند و همچنین نیز دارای تفاوت های اندکی میباشند . ورژن های رایج دستگاه های کپی عبارتند از : آسیایی ( ASD ) ، اروپایی ( MJD ) ، چینی ( china) ، آمریکایی ( Ver.U ) .

چرا ورژن دستگاه اهمیت زیادی دارد ؟

قطعات دستگاه کپی ورژن های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند به همین دلیل این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است . به عنوان مثال : چیپستی ( chipset ) که روی تونر کارتریج قرار میگیرد با توجه به ورژن دستگاه کپی تعریف میشود . اگر روی دستگاه ورژن آسیایی تونر چیپست اروپایی قرار دهیم دستگاه کپی قادر به کار نخواهد بود و ارور چیپ ( Erorr chip ) میدهد . تهران الکترونیک با داشتن همین قطعات و خدمات با توجه به نوع ورژن دستگاه قادر به ارائه آن میباشد .

دستگاه های آسیایی ( ASD ) و اروپایی ( MJD ) با برق 220V شهری کار میکنند ، بنابراین برخی از قطعات سخت افزاری مانند فیوزینگ یا هیتر و برد اصلی آن با برق شهری 220V کار میکنند ، در حالی که برخی از ورژن های دیگر مانند ورژن آمریکایی ( US ) که برای قاره آمریکا تولید میشود با برق 110V کار میکند که جهت تبدیل آن و سازگاری آن با برق ایران می بایست از ترانس های مخصوص تبدیل 110V به 220V استفاده شود که قیمت های به نسبت بالایی دارند . همچنین مدل های 110V دارای قطعات سخت افزاری میباشد که با برق 220V قادر به کار و انجام عملیات کپی و چاپ نمی باشند و در برخی مواقع باعث خرابی قطعات برد و فیوزینگ میشود .

درایور ( Driver )

درایور ( Driver)در واقع یک نوع درگاه نرم افزاری بین رایانه و دستگاه چند منظوره ی کپی میباشد که جهت ارسال فایل ها و اطلاعات از رایانه به چاپگر برای انجام عملیات پرینت استفاده میشود .

مطلب بیشتر در مورد درایورها.

قطعات یدکی و خدمات پس از فروش

جهت خرید دستگاه کپی قبل از هر چیزی موارد و نگات زیر را در نظر بگیرید ؛

1-سال تولید دستگاه کپی : شما میتوانید دز قسمت محصولات در سایت مجموعه تهران الکترونیک با ارائه 5 سال خدمات پس از فروش و 18 ماه گارانتی رسمی تحت تائید اتحادیه صنف ماشین های اداری پاسخگوی هر گونه نیاز جهت رفع مشکل و تامین قطعات مصرفی مورد نیاز درخواست مشترکین خود میباشد .

همچنین نیز محبوبیت و کیفیت برخی از دستگاه های کپی موجود در بازار موجب شده که اعم از پایان خط تولید آن ها ، همچنان ارائه خدمات پس از فروش این دستگاه ها با در نظر گرفتن قطعات مصرفی و یدکی آن موجود باشد .

دستگاه کپی استوک

شماره سریال دستگاه کپی

سریال دستگاه کپی را میتوانید از طریق پنل دستگاه کپی که در ویدویوی زیر به طور مختصر نشان داده شده است با برچسب درج شده بر روی دستگاه چک شود .

1-ابتدا دکمه user function را انتخاب کنید.

 

2.سپس گزینه list را انتخاب کنید.

3.پس از باز شدن صفحه گزینه function را انتخاب کنید.

4- در آخر صفحه ای را پرینت می گیرد که در بالای صفحه طبق عکس شماره سریال نوشته شده.

میزان کارکرد کنتور

میزان کارکرد یکی از مهم ترین معیارهای خرید یک دستگاه استوک میباشد که میتوان با وارد شدن در منو اصلی ، کنتور دستگاه را چک کنیم و یا روی بشتره دستگاه های توشیبا دکمه کنتور روی پنل آن درج شده که با فشردن دکمه میتوانید میزان پرینت ، اسکن و کپی گرفته شده را چک کرد .

طبق مراحل زیر

مرحله 1

مرحله 2

مرحله 3

مرحله 4

وضعیت ظاهری دستگاه ؛

وضعیت ظاهری دستگاه بسیار مهم است چون نشان دهنده این است که دستگاه را در چه شرایطی نگهداری کردند . قبل از خرید دستگاه را کاملا و با دقت بررسی کنید که دارای ضربه و فرورفتگی نباشد . توجه داشته باشید رنگ دزهای دستگاه ، رنگ زردی نداشته باشد چون نشان دهنده مکان نگهداری دستگاه است که در مکان مناسبی نگهداری نشده است .

طریقه نگهداری از دستگاه کپی

موارد و نکاتی هستند که جهت افزایش طول عمر قطعات ، کارایی و همچنین حفظ کیفیت کار خروجی رعایت شوند ، که در لینک زیر به طور کامل شرح داده شده است .

چرا دستگاه فتوکپی شما نیاز به جنرال سرویس دارد ؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2  +  7  =