مقالات

بررسی انواع خرابی های دستگاه کپی

خرابی-دستگاه-کپی

کمرنگ بودن تصویر کپی توشیبا

در اینجا به دو دلیل اصلی کم رنگ بودن کپی و پرینت گرفته شده می پردازیم: دلیل نخست می تواند به علت پودر دولوپر دستگاه کپی باشد که بدلیل کارکرد زیاد دستگاه کپی پودر دولوپر فاسد شده وعمرش تمام شده است؛ احتمال دوم: درام دستگاه کپی طی کپی های متعدد ضعیف شده است که باید برای کیفیت بالای چاپ هر دوی آنها را بصورت همزمان تعویض نمود. یکی از دلایل دیگر نیز عدم تنظیم فیلر یونیت تانک دولوپر دستگاه کپی باشد.

ایجاد خطوط سفید رنگ بر روی کاغذ

دلیل اول می تواند به علت توری شارژر و سیم شارژ در قسمت یونیت درام دستگاه کپی توشیبا باشد که در اکثر موارد با تشخیص تکنسین می تواند قابل سرویس باشد و یا رفع عیب شود، در غیر این صورت توری شارژر باید تعویض گردد.

در گام بعدی می بایست یونیت تانک دولوپر چک شود زیرا گاهی اوقات به دلیل قرار گرفتن مواد زائد بین بلید و درام باعث می شود تا خطوط تقریبا سفید رنگ بر روی قسمت هایی از چاپ باقی بماند. یکی از دلایل دیگر ممکن است به دلیل کمبود دولوپر دستگاه توشیبا باشد. بعد از بررسی تمام موارد ذکر شده باید درام دستگاه کپی را تعویض نمود. یکی از مشکلات رایج دیگر نیز در ایجاد خطوط سفید در مراحل چاپ مربوط به یونیت لیزر دستگاه کپی توشیبا می باشد. بیشتر اوقات این مشکل به دلیل نشستن گرد تونر و غبار بر روی آینه ها و یا لامپ های LED ( ال ی دی ) یونیت لیزر می باشد. اکثر این موارد به دلیل استفاده از تونرهای نامرغوب و غیر اورجینال می باشد. این پدیده در دستگاه های رنگی توشیبا به دلیل استفاده از تونرهای نامرغوب بسیار شایع می باشد.

مجموعه تهران الکترونیک با تست و کنترل کیفیت محصولات و تونرهای رنگی و سیاه و سفید برند آیلکس ( ilex )  و همچنین عرضه تمامی محصولات اورجینال دستگاه های کپی توشیبا حافظ و تضمین طول عمر دستگاه های توشیبا را برای مشتریان خود تامین می کند.

 

 

ظاهر شدن خطوط مشکی در تصویر چاپ شده

ظاهر شدن خطوط مشکی بر روی کاغذ به هنگام چاپ ازمشکلات رایج در انواع دستگاه های فتو کپی می باشد. در اینجا به بررسی چند علت ممکن می پردازیم: یکی از دلیل اصلی ایجاد خطوط مشکی وجود لکه در اپتیک کپی، لنز کپی وآینه لیزر میتواند باشد. این علت به دلیل گرد و غبار ناشی از تونر و تاخیر در جنرال سرویس های متعدد دستگاه میتواند باشد.

علت دیگر نیز می تواند از بلید درام و همچنین بلید زیر درام دستگاه کپی باشد.در اکثر مواقع تیغه بلید زیر درام به دلیل تنظیم نبودن ویا استفاده از قطعات یدکی نامرغوب آسیب دیده و باعث ریزش تونر در قسمت یونیت درام می شود.

از دیگر قسمت های مهم دستگاه کپی که در بروز این اشکال باید بررسی شود، قسمت یونیت هیتر دستگاه کپی می باشد. دراین قسمت تنظیم نبودن رول پرس دستگاه کپی بر روی رول هیتر و یا پدید آمدن خطوطی مانند خراشیدگی به مرور زمان در قسمت انگشتی های قاب نگهدارنده هیتر می تواند علت به وجود آمدن خطوط مشکی برای روی کاغذ در هنگام کپی باشد.

 

 

 

بیرون ریختن پودر دولوپر (پودر سنگین)

ریزش پودر دولوپر از یونیت تانک دستگاه کپی توشیبا به دلایل متفاوتی بستگی دارد که در زیر به آن می پردازیم: یکی از دلایل عمده این خرابی میتواند به دلیل تنظیم نبودن فیلر در قمست یونیت تانک دستگاه کپی توشیبا باشد. علت دیگر می تواند از اتصالی در قسمت شارژر باشد که باعث پدید آمدن های ولتاژ شده و در نهایت باعث ریزش پودر دولوپر می شود. همچنین تنظیم نبودن طیف و درصد تونر باعث بالا رفتن ریزش تونر بر روی کاغذ چاپ میگردد که در این صورت با تماس به مجموعه تهران الکترونیک و اعزام تکنسین مربوطه ایراد و خرابی دستگاه کپی بر طرف خواهد شد.

افتادن لکه های سیاه پودری شکل روی کاغذ کپی

در صورت ظاهر شدن لکه های سیاه پودری شکل روی کاغذ کپی بهترین کار چک کردن سیم شارژها است. (گرید بررسی شود که جرقه نزده باشد).

روشن شدن چراغ درام و نمایش Error Drum

زمانیکه چراغ هشدار درام روشن شده باشد ممکن است کارکرد کپی از ۳۰ هزار برگ عبور کرده باشد که در اینصورت می بایست درام تعویض شود. در این وضعیت بهتر است که دولوپر و بلید نیز تعویض شود.

چاپ سفیدی در زمان کپی گرفتن

چاپ سفیدی در زمان کپی گرفتن به چند دلیل اتفاق می افتد. اولین و محتمل ترین دلیل می تواند عدم اتصال درام به کپی باشد. دلیل بعدی اینست که در مخزن یونیت دولوپر مشکلی بوجود آمده است. رفع این اشکال را می توان با مراجعه به نمایندگی توشیبا و حضور در مرکز تعمیرات کپی توشیبا انجام داد.

تکرار تصویر در دستگاه کپی

تکرار شدن تصویر در پرینتر و کپی دو علت دارد. اولین علت می تواند خرابی تفلون هیتر باشد که در اینصورت می بایست درام و بلید چک شود. در صورت خرابی بهتر است هر دوی آنها تعویض گردند تا تکرار تصویر بصورت کلی برطرف گردد.

صدای جیرجیر از دستگاه کپی

گاهی در اثر استفاده از درام و بلید غیر اورجینال در دستگاه فتوکپی توشیبا صدا ایجاد می شود که باید درام و بلید پاک کننده کپی را عوض نمود و یا صدا را بر طرف نمود.

 

 

چسبیدن کاغذ به درام و گیر کردن آن

مهمترین علت چسبیدن کاغذ به درام و گیر کردن آن خرابی ناخنک های درام و مشکل در عملکرد آن است.

صفحات چین خورده

مچاله شدن کاغذی که درون دستگاه قرار داده شده است یک ایراد اساسی است. برای دفاتر فنی که می خواهند کار حرفه ای انجام دهند، جمع شدن و چین خوردن صفحه ی کپی شده مشکل بزرگی به حساب می آید.

این مشکل اغلب به دلیل نقص در غلتک های خروجی دستگاه رخ می دهد که باعث گیر کردن یا چسبیدن برگه ها می شود. یا ممکن است جمع شدن کاغذ به علت وجود رطوبت در سینی کاغذ باشد. این مشکل به هر دلیلی که رخ دهد نباید از کاغذهای چین خورده استفاده کرد. در صورتی که سینی و غلتک های دستگاه مشکل دارد باید تعمیر یا تعویض شوند.

 

کپی های بسیار روشن یا تیره

در اکثر مواقع کپی های روشن یا تیره به این دلیل اتفاق می افتد که کنترل های چگالی در دستگاه کپی تنظیم نیستند. این موضوع ممکن است به این دلیل رخ داد باشد که کاربری سهوا تنظیمات دستگاه را تغییر داده باشد. این امر باعث می شود تا متون و تصاویر بسیار روشن و یا بسیار تیره کپی شوند. برای رفع مشکل نیز می توان تنظیمات را به حالت اولیه برگرداند.

همچنین ممکن است عمر درام دستگاه تمام شده باشد بنابراین تونر دستگاه بد عمل می کند. تعویض درام یا خرید تونر جدید می تواند این مشکل را برطرف کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  1  =